Sjuk fortfarande...

Det här är så frustrerande, jag blir inte frisk. Har nu varit sjuk sen i onsdags och hemma från jobbet fre-lör-sön. Har haft lediga dagar de övriga. Tidigare har jag varit helt övertygad om att jag är på väg att bli frisk, i torsdags åkte jag hem till Lotta o såg på film sent på kvällen. Kan ju lika gärna sitta där och vara sjuk som att sitta hemma. I fredags var jag riktigt dålig på förmiddagen men tog mig iväg till Lotta igen för lite prat, film och godis. DÅ borde jag nog inte ha kört bil. Var alldeles för ofokuserad och hade inte helt koll på vad som hände runt omkring mig. När jag åkte hem på kvällen var jag dock jättepigg! Hade så klart ont i halsen och va lite hes, men ändå, jag var PIGG! Kändes jättebra för jag ville verkligen jobba på lördagen. Sen vaknade jag på lördag förmiddag, jättehes. Kände mig helt febrig och dålig igen. Så sjukanmälde mig! Micke kom och hämtade mig på lördag kväll och var ut en sväng med bilen, orkade knappt med det. Fan! Men klarar inte att bara sitta inne, känner mig lite piggare när jag kommer ut i friska luften. Så på söndag, kass igen. Orkade inte hålla mig vaken hela dan. Micke kom förbi och hämtade upp mig, åkte till apoteket och sen köpte mat. Sen hem, sov ett tag. Åkte förbi Lotta ett tag på kvällen och fick kladdkaka o grädde, riktigt gott. Idag e de kasst igen. Gick upp vid tio, ut med hunden sen hem och åt sen somnade. Vaknade vid halv fyra när Lotta ringde. Jag e helt slut idag och anstränger mig verkligen för att hålla mig vaken men vill hela tiden tillbaka till sängen, min underbara säng.
Tidigare dagar har jag varit så positiv, hela tiden trott att nu, nu börjar det gå åt rätt håll och därför varit iväg. Idag har jag inget hopp alls. Allt känns bara skit! Dessutom lär jag bestämma mig för om jag ska jobba i morgon. Vet ju att jag borde vara hemma en dag till men jag vill inte. Jag vill träffa folk, få prata av mig, lyssna på musik i bilen, träffa kollegorna. Men HUR ska jag orka?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0