Min nya budget (+ hus och bröst)

Jag har bestämt mig för att jag ska kunna leva på 12.000:- i månaden och sätta undan resten. Sätter in 9.000:- till ett konto för räkningar, räknade ut att i snitt borde jag hamna ungefär där per månad. Då ingår 1.200:- till Hydrokortet och 1.500:- till Ica. Alltså 3.000:- kvar till kläder, fika, krogen och annat kul. Borde jag inte klara mig på det, jag tycker det iaf! Men jag vet ju också hur mycket jag shoppar, köper latte, drinkar... Fan, nu känns det lite jobbigt... Jag får helt enkelt ta och bli ekonomisk, behöver inte köpa flera lattar om dan, kan ta bussen hem från krogen, behöver inte heller köpa massa drinkar på krogen. Lyckas jag med den här budgeten så sätter jag undan 6.000:- den här månaden, det känns riktigt nice! Fick bra lön nu tack vare att det blev lite semesterersättning men i vanliga fall bör jag kunna spara åtminstone 3.000:- i månaden. Skulle behöva ett mål för mitt sparande så att det verkligen känns bra att hoppa över när jag vill köpa nåt. Jag vill ju ha hus så klart och efter prat med banken så bör jag spara nånstans runt 100.000:-, det känns liksom overkligt mycket och så avlägset. Dessutom har jag börjat känna att jag inte vill ha det ansvaret själv, jag vet att jag klarar det, både ekonomiskt och praktiskt, men ändå. Jag tror att det bara kommer bli en börda med allt som ska göras och att jag inte kommer känna den glädje jag vill känna. De här tankarna kommer säkert ändra sig då MITT hus dyker upp på hemnet, men är jag lite klok så borde jag väl vänta tills jag hittat en karl.
Tillbaka till budgetmål, jag vill ju operera brösten. 76 kilos viktminskning syns! Jag ska ju till Sabbatsberg för bukplastikbedömning på tisdag, tänkte passa på då att fråga lite om va de tror om brösten. Skulle va skönt att veta att si och så mycket kommer det att kosta, att få det mer konkret. Prislistorna hos olika kliniker hjälper inte så mycket då jag troligtvis måste ta bort hud och flytta bröstvårtorna också. Eller så kanske det räcker med enbart inlägg, då sträcks ju huden ut. Fast då blir de ju gigantiska, är rätt nöjd med storleken nu, vill inte ha så mycket större, bara fastare. Men vid ett lyft tas ju hud bort och mina består mest av hud för tillfället så då blir de ju mindre, inlägg är nog ett måste ändå.
Jaja, budgetmålet ja, bestämmer mig efter tisdag när jag vet mer. OM jag blir godkänd för bukplastik så får jag den genom landstinget, blir jag inte godkänd så vet jag absolut vad mina pengar ska gå till! Och blir jag godkänd ska jag diskutera vilken typ av operation de gör, jag skulle vilja ha ett par snitt till utöver det landstinget står för och lär nog betala för det i så fall. Så då ryker nog de besparingar jag har nu.

Nu ska jag ta ett bad, lägga ansiktsmask och läsa lite =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0